Retourbeleid
Herroepingsrecht
Bij Oplaadtopper.nl heb je het recht je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te annuleren. Na de annulering heb je nog 14 dagen extra om je product terug te sturen. Wij zullen dan zorgen dan het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, teruggestort wordt. De kosten van het retourneren komt voor onze rekening. Nadat je je bestelling hebt geannuleerd, zullen wij je een retourlabel van PostNL sturen. Hiermee kan je de bestelling kosteloos ruilen of retourneren. Als je gebruikt maakt van je herroepingsrecht, dan dien je het product met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat en verpakking terug te sturen naar Oplaadtopper.nl. Om gebruik te maken van dit recht kan je de retour eenvoudig terug sturen via de onderstaande instructies. Na ontvangst van je retour zullen wij het aankoopbedrag binnen 7 dagen terugbetalen mits het product door ons is ontvangen.
Hoe stuur ik een product terug?
Retouradres
Moet ik betalen voor het retourneren?
Nee, je hoeft niet te betalen voor het retourneren. Na het aanmelden van je retour zullen wij je een gratis retourlabel toesturen van PostNL.
Omruilen/ruilen
Heb je een product teruggestuurd om te ruilen voor een ander product? Dan versturen wij het nieuwe product binnen 1 werkdag nadat je retour bij ons is aangekomen. Het product wordt geleverd binnen de standaard levertijd van 1 dag.
Waardevermindering van de retour
Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Hierbij hanteren we de richtlijn dat, afhankelijk van de exacte staat van door gebruik beschadigde en/of niet meer verkoopbare producten, de terugbetaling maximaal 75% van het totale aankoopbedrag is.
Terugbetaling van de retour
Na ontvangst van je retour zullen wij het aankoopbedrag binnen 7 dagen terugbetalen mits het product door ons is ontvangen. De terugbetaling zullen wij doen op de betaalmethode waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Heb je een verkeerd product ontvangen of is het defect?
Als je de bestelling hebt ontvangen en je komt erachter dat we het verkeerde product hebben gestuurd of dat het product defect is aangekomen dan vinden we dat heel erg jammer en dan zoeken we graag een oplossing. Stuur ons een mail naar [email protected] en we zullen binnen 24 uur de klacht oplossen.
Garantie op je bestelling
Voor alle producten die je op Oplaadtopper.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie betekent dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van kan verwachten.
Is het product defect binnen 24 maanden na ontvangst? Dan heb je (wettelijke) garantie op je product, mits kan worden aangetoond dat het defect niet is veroorzaakt door onjuist gebruik of defecten binnen het op te laden apparaat. Is het product binnen 24 maanden kapot? Stuur ons dan gerust een mailtje naar [email protected] en stuur de volgende gegevens mee:
- Ordernummer
- Wat is kapot aan welk product?
- Foto's van het product om defecten door onjuist gebruik te kunnen uitsluiten.
Hebben we de garantiemelding goedgekeurd? Dan sturen we direct een nieuw exemplaar om je te voorzien van een nieuwe oplader. Als je product defect is binnen 30 dagen dan kan je ook aanspraak maken op een terugbetaling. 24 maanden na de levering vervalt de wettelijke garantie.